Pressmeddelande
Nu exporteras den svenska proteinsuccén Lindahls till Frankrike
Marknadsledande Lindahls nyttiga och smakrika kvargprodukter tar Europa med storm. Efter flera framgångsrika exporter fortsätter resan nu till Frankrike.
– I Sverige är vi väldigt medvetna om kost och träning, vi ligger långt framme här. Vi har sett proteintrenden växa i Sverige under en längre tid och nu ser vi även en efterfrågan i övriga Europa. Det känns naturligt att vi hela tiden utforskar ny mark, säger Martina Pettersson, marknadschef på Skånemejerier.
Smakerna som lanseras i Frankrike är Vanilj, Hallon och Persika/Passion. Dessutom lanseras två stycken drickkvarg med ensamrätt till kedjan Auchan, som har över 4000 butiker runtom i Frankrike.
Lindahls är med sina goda smaker och breda utbud en stark spelare på den svenska proteinmarknaden. Varumärket Lindahls, i samarbete med Nestlé, finns redan i Storbritannien, Belgien, Luxemburg, Nederländerna, Spanien och Portugal.
– Det är smickrande att så många länder vill lyckas med det svenska Lindahls-konceptet. Varumärket som vi länge älskat här i Sverige syns nu i butikshyllor runtom i Europa. Det är häftigt att se att Lindahls redan har blivit marknadsledande inom kvarg i både Storbritannien och Nederländerna, säger Anders Lundqvist som är ansvarig för export på Skånemejerier.
Vilket blir nästa land för Lindahls?
– Det avslöjar vi inte än, men resan tar inte slut i Frankrike, så mycket kan vi säga, säger Anders Lundqvist.